Jak kontrolować wydatki i przychody z programem Taxomatic?

Program Taxomatic jest rewolucyjnym narzędziem do samodzielnego księgowania online. Dzięki swoim licznym opcjom pozwala swoim użytkownikom zaoszczędzić czas oraz pieniądze. Dziś skupimy się na tej drugiej kwestii, która w biznesie jest kluczowa.

Kontrola nad wydatkami oraz przychodami firmy jest niezwykle ważna. Bez niej nie może udać się żaden biznes, ponieważ rozregulowanie w kwestii finansowej kończy się zazwyczaj dziurami w budżecie, niemożliwością domknięcia go, a w rezultacie stratami pieniężnymi i w ekstremalnych przypadkach nawet bankructwem całego przedsiębiorstwa.

Aby uniknąć podobnych kłopotów, wystarczy zdecydować się na pracę z wykorzystaniem dobrego narzędzia do prowadzenia samodzielnej księgowości mobilnej. Jednym z najlepszych obecnie na rynku jest program Taxomatic (https://www.taxomatic.pl).

Wyjaśnimy dziś, w jaki sposób należy prowadzić zakładkę z Wydatkami jak i Przychodami.

Wydatki – jak uzupełniać dane?

Wydatki to bardzo ważna kwestia w każdej firmie. To od nich głównie zależy, ile pieniędzy pozostanie nam „na czysto”, po odjęciu ich od przychodów. Wydatki w przedsiębiorstwach bywają różne – czasem dotyczą zaopatrzenia (na przykład biura czy sklepu), czasem zwrotów (kiedy któryś z kupujących postanowi zwrócić zakupiony u nas towar), a czasem po prostu – zakupów na koszt firmy.

Niezależnie od tego, jakiego typu wydatki ma Twoje przedsiębiorstwo – powinieneś pamiętać o tym, by skrupulatnie je notować. W programie Taxomatic służy do tego opcja Wydatki umieszczona na kafelku o tej samej nazwie.

Wystarczy w niego kliknąć i uzupełnić kolejno dane: rodzaj dokumentu (chodzi o dokument sprzedaży, a więc np. faktura), data wystawienia oraz waluta.

Przychody – jak uzupełniać dane?

Bez przychodów nasza firma nie mogłaby istnieć. To one oraz ich wielkość odpowiadają za to, jak prosperuje przedsiębiorstwo, na ile może sobie pozwolić i czy nie będzie posiadało dziur w budżecie. Uzupełnianie rodzajów oraz wielkości przychodów jest równie ważne co dodawanie zapisków na temat wydatków. To ich zestawienie da nam pełen obraz kondycji finansowej firmy.

A jak to robić w programie Taxomatic?

Znowu wystarczy wybrać odpowiedni kafelek o nazwie Przychody (znajduje się on zaraz obok Wydatków) i uzupełnić puste pola. Program poprosi nas, byśmy wpisali: rodzaj dokumentu, datę wystawienia, sposób płatności oraz walutę.