Logo firmy – kilka przydatnych wskazówek

Osoba jedząca frytki z restauracji McDolands, siedząca na ulicy

Identyfikacja wizualna to jedna z najważniejszych kwestii, które muszą być w firmie zrobione wzorowo. Nazwa i logo pozostają z Twoim przedsiębiorstwem od początku, aż do samego końca jego istnienia, a ich zmiana w trakcie działalności może wiązać się z niemałymi problemami. Jak zaprojektować i wybrać swoje logo raz a porządnie? Odpowiedź znajdziecie poniżej!  

Zachowaj umiar

Minimalizm w identyfikacjach wizualnych stał się ostatnio bardzo modny. Czy to źle? Bynajmniej. Proste, ale charakterystyczne logo sprawia, że firmę łatwiej jest zapamiętać i staje się ona bardziej rozpoznawalna. Warto pamiętać, że więcej nie zawsze znaczy lepiej. Odnosi się to także do kolorystyki – najlepszym wyborem będzie logotyp o 2-4 kolorach. W ten sposób ułatwisz życie nie tylko sobie, ale też osobom, które będą wykorzystywać Twoje logo na różnych produktach czy w dokumentach.

Dłoń wskazująca palcem na jedno pole na schemacie różnych pomysłów

Wyróżnij się na tle innych

Twoje logo nie może być nudne – musi się wyróżniać. Nie mamy tu na myśli zastosowania różnych, egzotycznych udziwnień, a jedynie opracowanie innowacyjnego pomysłu. Rozejrzyj się po swojej branży, podpatrz jak wyglądają logotypy innych firm, a następnie stwórz coś swojego, co będzie inne!

Skorzystaj z dorobku psychologii

Psychologia biznesu to bardzo prężnie rozwijająca się dziedzina nauki, która od lat pomaga przedsiębiorcom na całym świecie zarządzać ich biznesem i opracowywać odpowiednie strategie marketingowe. Dokonania tej gałęzi psychologii wykorzystywane są już na etapie projektowania identyfikacji wizualnej – wprawni graficy doskonale zdają sobie sprawę z efektów, jakie na nasz mózg wywiera design logotypów czy opakowań produktów.

Napis Be Creative i rysunek żarówki na białej kartce, widoczny długopis rysujący

Na to, jak Twoja firma będzie postrzegana przez klientów może mieć wpływ nawet kolorystyka logo!

Podsumowanie

Zaprojektowanie logotypu nie tylko nie należy do najłatwiejszych rzeczy, ale też ma ogromny wpływ na wiele aspektów funkcjonowania firmy.